Værdigrundlag

I Børnehuset Giraffen er vi en forholdsvis ny personalegruppe, så vi har valgt at starte med en helt ny styrket pædagogisk læreplan. Vi har gjort brug af ekstern pædagogisk konsulent, der har kørt forløbet i samarbejde med husets leder. Det har været vigtigt at alt personale var en del af processen, så alle har været med til at værdisætte.

I Børnehuset Giraffen arbejder vi med inddragelse af alle børn. Hvert barn er værdifuldt som individ og i fællesskabet. Alle børn har ressourcer og potentiale. Børnene mødes i voksen relationen med nærvær og omsorg, hvor det positive sættes i fokus og italesættes i det sociale liv. Børnene ankerkendes og mødes af de voksne i deres forskellighed, hvilket er en del af kultur. Vi sætter sammen ord på følelser, vi følger børnenes initiativer, ved at være nysgerrige på det enkelte barn og børnefællesskabet.

Læs mere om vores værdier i vores styrkede pædagogiske læreplan:

Ny styrket pædagogisk læreplan

Shape Created with Sketch.